Clinical guideline recommendations for the CODEX+ project CELIDA.
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The following recommendations are included:
Guideline: S3-Leitlinie Empfehlungen zur stationären Therapie von Patienten mit COVID-19 – Living Guideline
Link: https://register.awmf.org/de/leitlinien/detail/113-001LG
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15 - Prophylactic Anticoagulation
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German
Hospitalisierte Patienten mit COVID-19 sollen in Abwesenheit von Kontraindikationen eine standardmäßige medikamentöse Thromboembolieprophylaxe mit niedermolekularem Heparin erhalten. Alternativ kann Fondaparinux zur Anwendung kommen. ⇑⇑
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English (machine translation)
Hospitalized patients with COVID-19 should receive standard drug thromboembolism prophylaxis with low molecular weight heparin in the absence of contraindications. Alternatively, fondaparinux may be used. ⇑⇑
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See docs/15_Anticoagulation.md for detailed mapping.
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17 - Therapeutic Anticoagulation
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German
Bei hospitalisierten, nichtintensivpflichtigen Patienten mit COVID-19 und erhöhtem Risiko (z.B. D-Dimere ≥ 2 mg/l) kann bei niedrigem Blutungsrisiko eine therapeutische Antikoagulation, präferenziell mit NMH oder UFH, erwogen werden.
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English (machine translation)
In hospitalized, nonintensive care patients with COVID-19 and increased risk (e.g., D-dimers ≥ 2 mg/l), therapeutic anticoagulation, preferentially with NMH or UFH, may be considered if the risk of bleeding is low.
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See docs/17_Anticoagulation.md for detailed mapping.
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18 - No Anticoagulation
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German
Bei Intensivpatienten ohne spezifische Indikation (z.B. Lungenembolien) sollte eine therapeutische Antikoagulation nicht erfolgen.
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English (machine translation)
Therapeutic anticoagulation should not be used in ICU patients without a specific indication (e.g., pulmonary embolism).
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See docs/18_Anticoagulation.md for detailed mapping.
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35 - Tidal volume
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German
Bei beatmeten Patienten mit COVID-19 und ARDS sollte das Tidalvolumen ≤ 6 ml/kg Standardkörpergewicht betragen, der endinspiratorische Atemwegsdruck ≤ 30 cm H2O.
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English (machine translation)
In ventilated patients with COVID-19 and ARDS, tidal volume should be ≤ 6 ml/kg standard body weight, end-inspiratory airway pressure ≤ 30 cm H2O.
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See docs/35_tidal_volumina.md for detailed mapping.
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36a - PEEP
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German
Für die orientierende Einstellung des PEEP bei COVID-19 sollte die FiO2/PEEP-Tabelle des ARDS-Networks berücksichtigt werden. Durch ein engmaschiges Monitoring kann der PEEP der individuellen Situation des Patienten angepasst werden. ⇑
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English (machine translation)
For the orientational adjustment of PEEP in COVID-19, the FiO2/PEEP table of the ARDS Network should be considered. Close monitoring can adjust the PEEP to the individual patient's situation. ⇑
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See docs/36a_PEEP.md for detailed mapping.
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36b - Prone position
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German
Bei ARDS und einem PaO2/FiO2 < 150 mmHg soll konsequent eine Bauchlagerung durchgeführt werden, das Bauchlagerungsintervall beträgt dabei mind. 16 Stunden
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English (machine translation)
In ARDS and a PaO2/FiO2 < 150 mmHg, abdominal positioning should be consistently performed, with an abdominal positioning interval of at least 16 hours.
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See docs/36b_Prone_position.md for detailed mapping.
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Link: https://www.awmf.org/leitlinien/detail/ll/079-001.html
- Sepsis M.1 - Tidal volume
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German
Wir empfehlen die Beatmung von Patienten mit ARDS mit einem VT ≤ 6 ml/kg Standard-Körpergewicht (KG). (Tabelle 1, Anhang)
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English (machine translation)
We recommend ventilating patients with ARDS with a VT ≤ 6 ml/kg standard body weight (bw). (Table 1, Appendix)
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See docs/Sepsis_M.1_Tidal_volumina.md for detailed mapping.
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- Bora Gashi (Medical Center rechts der Isar, Technical University of Munich)
- Gregor Lichtner (University Medicine Greifswald)
- Fridtjof Schiefenhövel (Medical Center rechts der Isar, Technical University of Munich)